2006. november 18., szombat


Azzal kezdődött a nap, hogy a srác küldött nekem egy levelet, hogy akkor leszek-e zsűritag vagy nem, de ASAP válaszoljak, mert írná ki a pályázatot. Válaszoltam is ASAP hogy igen, és utóiratban megkérdeztem mi a csuda az az ASAP. Jó tudom, hogy LOL meg IMHO, meg hogy ezek manapság már hozzátartoznak a minimálisan elvárható alapműveltséghez, de mivel én ugye leginkább szépirodalomhoz vagyok szokva, ahol követelmény a szavakat teljes terjedelmükben kiírni legalább egy ford. megj. formájában, kénytelen vagyok bevallani, hogy lemaradtam.
Erre a srác lakonikusan csak annyit válaszolt: Google => ASAP.
Mázli, hogy még a válasza előtt kitaláltam teljesen magamtól, hogy as soon as possible, mert kipróbáltam a guglit, ami nem is fukarkodott a válasszal, kiadott nekem 39.600.000 darab lehetséges megoldást 0,23 másodperc alatt, és ha pusztán csak erre hagyatkozom, akkor most pokoli dilemmában lennék. Az első néhány oldalon a következőket találtam, a teljesség igénye nélkül:

Alliance of Security Analysis Professionals
American Syringomyelia Alliance Project
Aircraft Sales And Parts
Aerospace Safety Advisory Panel
a systematic annotation package
Association for Small African Projects
Australian Society of Animal Production
Adaptive Sensor Array Processing
Automated Student Access Program

Szóval azért a Google se mindig....

De azért találtam közbe egy Wiktionary-t (multilingual dictionary), aminek eddig a létezéséről se tudtam, viszont roppant mód hasznosnak bizonyult. Szöget ütött a fejembe, hogy talán létezik egyéb Wiki- termék is, és kiderült, hogy van még egy pár (lásd: Tout les Wikis), aztán azokkal direktbe eltöltöttünk néhány órát, a Zseni még mindig cataracta műtéteket töltöget le róla, fene tuggya minek, hiszen nálánál jobban senki nem operál cataractát, sőt azok után hogy velem is megnézetett több tízezer órányi felvételt, már magam is minden szívbaj nélkül esnék neki egy szürkehályognak, és hiba nélkül szabdalnám, szippantanám, varrnám les yeux. Én meg felfedezetem egy remek kis oldalt a Wikiquote-on, ahol magyar közmondások angol megfelelői vannak kilistázva, hát nem mondom hogy teljes lista, de azér' már majdnem valami.
Aztán bevillant, ha nem rohanok el boltba, akkor nem jut máma ebéd, úgyhogy elrohantam, és közel fél órán át követtem feltűnés nélkül egy nőt, miután határozottan azt hallottam, hogy Sziát mondott valakinek. Kiderült, hogy nem szia volt, hanem Merci. Au Revoir. ami teljesen sziának hangzik ha megfelelő gyorsasággal hadarják el, így bánatomban vettem egy üveg bordóit meg gnocchit meg fügét és itthon főztem egy provance-i sonkás fűszeres gnocchit avec créme fraiche (ami sima tejfelt jelent, csak fransziául jobban hangzik), aztán megetettem a Gizit*, majd kiteregettem némán, és leültem blogot írni.
A további terv az, hogy befejezem a Kolozsvári milliomosokat, elkezdem a Vörös Pimpernelt, befejezem a brossomat (gigantobiztosítótűn gyöngyfityegők) a Swarovsky gyűrűmhöz, és bedobozolok néhány szendvicset meg egy nagy fürt szőlőt, mert holnap kirándulunk Blois-ba.

Szeretem az ilyen semmiségekkel eltöltött szombatokat :)

*A Gizi az az én mosógépem. Kiskoromban az anyu hívta mindig Gizinek az éppen aktuális mosógépét, aminek az lett a következménye, hogy még az alsóban is azt hittem, hogy a Gizi nem név, hanem egy szinoníma a mosógépre, bár nem egészen értettem az etimológiáját, mindenkivel ölre mentem, aki azt próbálta bemesélni, hogy a nagynénjét Gizinek hívják.

Nincsenek megjegyzések: