2008. április 4., péntek

Én is el akarok veszíteni egyet!

Azannya! Micsoda remek ötlet!
A játék részletei itt olvashatóak, de dióhéjban arról van szó, hogy vedd elő a kedvenc könyve(i)det (vagy vásárolj belőle egy másodpéldányt, ha nem tudsz tőle megválni - én nem tudok) ragaszd bele a /letölthető/ elVeszítési nyilatkozatot*, írd bele a neved, majd egy hanyag mozdulattal veszítsd el a könyvet valamely forgalmas nyilvános helyen, de direkt, és hagyd, hogy valaki más megtalálja és elolvassa, majd a nyilatkozat értelmében ő is elveszítse valahol máshol és még ráadásnak a magáéból is egyet, hogy aztán másvalaki megint megtalálja, és elolvassa és elveszítse, és aztán megint egy újabb valaki... ööö, szóval így tovább.
Ráadásul EZEN A FÓRUMON mindenki nyomon követheti könyve sorsának alakulását, amennyiben beírja, hogy mit és hol veszített el, és minden későbbi megtaláló is jelzi, hogy hol, mikor bukkant rá, és esetleg hogy tetszett neki az adott könyv (és ha valakinek nincs internet-hozzáférése, az sem baj, mert a könyvbe is beírhatja az elvesztési és megtalálási adatokat).

Ez az olvasás népszerűsítésére irányuló legklasszabb kezdeményezés, amit valaha hallottam!

A játéknak egyébként nemzetközi előzményei is van, bookcrossing a neve, és nagyon jó látni, hogy Magyarországon is ilyen jó fogadtatásban részesült. Nem csak komoly kiadók és írók csatlakoztak lelkesen máris a játékhoz, de temérdek blogger és nemblogger is habozás nélkül ráállt a dologra. Hajrá! Májusban én is jövök, és elVeszítek!

*Én a nyilatkozatba beleírom majd a blogom címét is vagy az emilcímemet, hátha ír nekem pár sort az, aki majd megtalálja májusban!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ennek létezik egy olyan verziója, hogy utazók visznek magukkal könyvet, és ha végeztek vele, otthagyják a szálláson, vagy egy erre fogékony könyvesboltban.

Én is találkoztam már ilyen könyvvel.

Mademoiselle írta...

Tényleg? És melyik országban volt?

Ez is jó ötlet különben, én lelkesen támogatom minden ilyen irodalmi "potyogtatást" :-)

Névtelen írta...

Marokkóban. De minden olyan helyen / szálláson előfordulhat, amit a Lonely Planet említ.

hedgie írta...

Hallottam a kezdeményezésről kb. egy hónapja, de Tőled tudom meg hogy beindult. :)